Het ‘hoger komen’ in Google wordt door veel bedrijven gezien als dé manier om online succesvol te worden. Het optimaliseren van je Google-positie is belangrijk, maar lang niet altijd dé oplossing om online succesvol te worden.

Een groot gedeelte van jouw online succes heeft namelijk te maken met een geoptimaliseerde website. Dat klinkt misschien heel logisch. Toch investeren bedrijven in zoekmachine-optimalisatie terwijl dat soms geen efficiënte eerste stap is.

Stappenplan1 

De grote vraag die bij elke klant speelt is: Hoe krijg ik zoveel mogelijk klanten? Het antwoord op die vraag is door een combinatie van een goed functionerende website en Google-optimalisatie. Een voorbeeld hieronder laat zien wat we daarmee bedoelen:

Google-optimalisatie

A: Kevin optimaliseert zijn Google positie om meer bezoekers te krijgen. De optimalisatie heeft voor 500 online bezoekers gezorgd. Doordat Kevins website niet geoptimaliseerd is om klanten binnen te halen, laat hij veel omzet liggen. 5% van zijn bezoekers wordt klant. Dit komt neer op 25 klanten.


Website-optimalisatie gevolgd door 
Google-optimalisatie

B: Kevin laat zijn huidige website optimaliseren om klanten binnen te halen. Dit zorgt ervoor dat meer bezoekers uiteindelijk klant worden. Omdat hij maar 200 bezoekers heeft, besluit hij daarna te investeren in Google optimalisatie. Hiermee stijgt zijn bezoekersaantal naar 500. Omdat Kevin zijn website heeft laten optimaliseren, wordt uiteindelijk 25% van de 500 bezoekers klant. Dit komt neer op 125 klanten.



Conclusie

Een website die bezoekers omzet in klanten is de belangrijkste eerste stap in het krijgen van meer online klanten. Laat daarom eerst je website optimaliseren of opnieuw maken voordat je investeert in je Google-positie. Wie de weg naar je ‘winkelwagentje’ niet weet, kan ook nooit een klant worden!

Wil je weten waarom jij niet voldoende online klanten hebt? Vul hieronder je e-mailadres in voor bruikbare marketing tips!

Newsletter gatherer

Al 391 verstandige ondernemers ontvangen onze gratis tips

Vul alsjeblieft je email adres in