Wanneer je iets online wilt verkopen zijn referenties van je klanten essentieel. Een goede referentie zorgt voor vertrouwen en maakt het verschil tussen een bezoeker en een klant.

Hieronder vertellen we jou hoe je gemakkelijk de beste referenties uit je klanten haalt.

Het probleem waar de meeste bedrijven tegen aan lopen, is dat ze referenties van hun klanten niet kunnen sturen. Hierdoor krijgen ze niet de prikkelende referenties waar ze naar opzoek zijn en lopen ze kostbare omzet mis. De basis van een goede referentie is namelijk probleemoplossend en gericht op prestatie. Dit klinkt heel makkelijk maar is soms nog lastiger dan je denkt.

Een voorbeeld van een slechte referentie:

"Geboren Helden is al jaren lang ons vaste internetbreau. Ze zijn creatief, flexibel en behulpzaam. Een beter internetbureau kunnen wij ons niet wensen!"   

Alhoewel deze referentie heel erg lovend is, zouden wij hem niet snel gebruiken. Dit komt doordat het geen probleem van de klant oplost, en er geen resultaten in zitten. Gelukkig is het vrij eenvoudig om goede referenties los te krijgen uit je klanten. 


Hiervoor stel je onderstaande vragen in deze volgorde:

1. Wat was het probleem of het geloof dat je klant had?
2. Op welke manier heb jij het probleem opgelost?
3. Welke prestatie of resultaat heeft jouw service/product opgeleverd?

Een voorbeeld van een goede referentie:

"Toen mijn website de zoveelste keer een foutmelding aangaf heb ik besloten om een ander internetbureau te zoeken. Toen ik met Geboren Helden in aanraking kwam, voelde het als een hele opluchting. 1,5 maand later had ik een website niet niet alleen foutloos was maar die mijn omzet bijna verdubbelde!"  

Nu je weet hoe je een goede referentie samenstelt, is het aan jou! Stuur je klanten in de juiste richting en laat ze de vragen beantwoorden die zorgen voor de perfecte referenties.

Newsletter gatherer

Al 391 verstandige ondernemers ontvangen onze gratis tips

Vul alsjeblieft je email adres in