Verloskundigen praktijk Pendrecht

Verloskundigenpraktijk Pendrecht uit Rotterdam benaderde ons met een duidelijke vraag: “Kunnen jullie onze website moderniseren en veranderen in een website die informeert maar ook klanten aantrekt?”

Omdat de bestaande website erg verouderd was, paste hij niet meer bij de huidige identiteit. Het was daarom noodzakelijk om tijdens een persoonlijk gesprek de sterke kanten van de praktijk boven tafel te halen. Snel werd duidelijk dat de focus moest liggen op de jarenlange ervaring en persoonlijke aanpak van de praktijk.

Met dit in het achterhoofd is er een design gemaakt waar het team van verloskundigen centraal staat. Daarnaast spelen de ervaringen van klanten en de bedrijfsvideo een prominente rol op de website om klanten aan te trekken. In combinatie met de nieuwste HTML5 en CSS3 technieken hebben wij deze website voorzien van een nieuw karakter dat bezoekers verleidt om contact op te nemen.

De timeline

Om de bezoeker mee te nemen in een verhaal, is de website voorzien van een tijdlijn. Op deze tijdlijn is precies te zien hoe een zwangerschap in de meeste gevallen verloopt. De bezoeker heeft op deze manier een houvast en een overzicht van alle controles en echo’s die zullen komen, dit komt ten goede aan het gebruikersgemak van de website.

Google-optimalisatie

Omdat de website niet voldoende werd gevonden door de zoekmachines, is er in overleg met Verloskundigenpraktijk Pendrecht een plan afgesproken waar deze Googlepositie mee werd verhoogt.

Dit heeft tot nu toe geleid tot een verbetering van 29 posities in Google. Hiermee staat Verloskundigenpraktijk Pendrecht op de eerste pagina in Google onder de zoekwoorden 'Verloskundigenpraktijk Rotterdam'. Binnen 1 maand zagen zij de bezoekers die via Google binnenkwamen met 41% stijgen.

Bekijk de website

quote-image-jaq

Jacqueline Broersma

We zagen dat onze online aanwezigheid niet meer aansloot op de wensen van onze doelgroep, waardoor we uiteindelijk klanten verloren. Geboren Helden heeft goed naar onze wensen geluisterd en onze ideeën weten te vertalen in een moderne website die weer past bij deze tijd. Wij merken dat er nu veel meer klanten binnenkomen via onze website. Dat is precies wat we wilden!

Kleingeld Tweewielers

Kleingeld Tweewielers is al sinds 1924 een vast element voor Rotterdam en omstreken wanneer je praat over kwalitatieve tweewielers. Door de toenemende interesse van klanten naar een gebruiksvriendelijke online catalogus, heeft Kleingeld Tweewielers besloten om de belangrijke stap naar de online markt te zetten.


Een mobiele website

Meer dan 70% van de internetgebruikers maakt tegenwoordig gebruik van een mobiel apparaat. Het is daarom raadzaam om een website te laten ontwikkelen die zich op elk apparaat aanpast. Kleingeld Tweewielers was goed op de hoogte van de mogelijkheden die een website kon bieden. Er was daarom weinig sturing nodig, een nieuwe mobiele website was geboren.


De focus op de winkel

De grootste focus voor de website was om de online bezoekers te verleiden naar de fysieke winkel te komen voor een passend advies. In overeenstemming met o.a. Gazelle, Batavus en Giant is er een akkoord gekomen voor het gebruik van grote productfoto’s die de klant warm maakt voor een bezoek aan de fysieke winkel.

Professionele fotografie

Als je bezoekers van een website wilt aanzetten tot actie heb je overtuiging nodig. Ervaring leert ons dat professionele fotografie voor de meeste diensten of producten die overtuiging als geen ander kunnen overdragen. Dit komt doordat een foto in korte tijd een emotie overdraagt en duidelijk maakt welke boodschap je wilt uitstralen.

Op basis van de doelen, wensen en toekomstvisie van Kleingeld hebben wij gericht foto’s gemaakt die de bezoeker verleiden om contact op te nemen. In combinatie met maandelijkse acties en hoge kwaliteits-productfotografie van de fietsdealers is de website zowel aantrekkelijk als verleidend geworden.

Margriet Kleingeld

We waren al lang niet tevreden met onze verouderde website, daarom hebben we Geboren Helden ingeschakeld. Nu hebben we weer een website waarmee we weer klaar zijn voor een nieuwe periode. 

DB Workwear

DB Workwear is een leverancier van bedrijfs/werkkleding en beschermingsmiddelen. In opdracht van Dare to design* hebben wij voor DB Workwear een website-analyse gemaakt voor het ontwikkelen van een nieuwe website. Deze analyse gaf inzichten op de manier waarop content ingezet moest worden om een online catalogus vorm te geven.

 

Samen met de wensen van de klant is er een design gemaakt die stoer en zakelijk tegelijk is.Op dit design is bovenaan te zien hoe de structuur van de verschillende categorieën verwerkt is voor een optimaal gebruikersgemak. Door het gebruik van verschillende natuurlijke elementen zoals metaal en steen, krijgt de website de robuuste uitstraling.

De huisstijl

Een identiteit van een bedrijf begint meestal bij het ontwikkelen van een huisstijl. Op basis van de huisstijl wordt meestal bepaald hoe de rest van de marketing middelen eruit komt te zien. Bij DB Workwear hebben wij ook eerst de huisstijl vormgegeven nadat de website werd ontworpen.

 

Deze logische manier van werken, zorgt voor een consistente uitstraling. Een consistente uitstraling is belangrijk voor het vertrouwen wat consumenten in je merk hebben, en wij weten dit als geen ander.